Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatTuotteet
Tuotteen lisääminen
Tuotteen lisääminen

Näin lisäät tuotteen kauppaan.

Manne avatar
Tekijä: Manne
Päivitetty yli viikko sitten

Kaikki fyysiset tuotteet sopivat kauppaan myyntiin. Voit lisätä vaatteita, ruokaa, leluja, ajoneuvoja tai vaikka kustomoitavia tuotteita, joissa asiakas itse rakentaa halutun kokonaisuuden.

Löydät tuotteiden hallinnan kohdasta > Tuotteet.

Tuotteen lisääminen

Lisäät uuden tuotteen klikkaamalla Lisää tuote -painiketta.

Digitaaliset tuotteet, tuotepaketit ja lahjakorttituotteet lisätään Lisää -linkistä.

Tärkeät tiedot

Tuotteelle on lisättävissä kattavasti erilaisia tietoja. Vähintään tuotteen nimi, kuvaus, kuvat, hinta ja ryhmittely on tärkeää täyttää jokaiselle tuotteelle.

Ryhmittelystä voit valita tuoteluokan ja suosittelemme sen asettamista jokaiseen tuotteeseen. Tuoteluokan avulla mm. lisäät tuotteelle helposti erilaisia ominaisuuksia, joita voit aktivoida suodattimiksi verkkokaupan tuotelistauksiin.

Tuote on liitettävissä yhteen tai useampaan tuoteryhmään. Liittämällä tuotteen useampaan ryhmään voi verkkokauppaan tehdä helposti esimerkiksi Mekot, Kesä, Viikon tarjoukset ja Tuotteet alle 100 euroa -tuotelistoja.

Hakukoneelle tärkeät tiedot

Kun haetaan parasta hakukonesijoitusta, silloin tuotteen nimi, kuvaukset ja hakukonenäkymä ovat ne tiedot, joihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.

Kentissä näkyvä punainen tai vihreä piste kertoo onko tekstin pituus riittävä (perustuu Googlen suosituksiin).

Tuotekuvat

Tuotekuvat kertovat tuotteesta enemmän kuin tuhat sanaa ja siksi kuvien riittävään määrään sekä laatuun kannattaa kiinnittää huomiota. Lataa kuvasta isoin versio mitä löytyy ja järjestelmä pienentää sen automaattisesti sopivaan kokoon (lue parhaat käytännöt).

Lisää kuva -painikkeesta lisäät kuvia suoraan omalta koneelta. Valitse -linkistä lisäät videoita ja voit valita aiemmin ladattuja kuvia tiedostoselaimesta.

Isoin kuva merkitsee tuotteen kansikuvaa kaupassa. Voit vaihtaa sen toiseen kuvaan ottamalla kuvasta kiinni ja raahaamalla sen ison kuvan tilalle.

Hinnoittelu

Aseta tuotteelle hinta. Hallitset hinnoittelusta myös hintahistoriaa, asetat sisäänostohinnan ja lisäät alennuksia.

Varasto

Tuotteelle voi asettaa varastosaldon, mutta se ei ole pakollista. Jos varastosaldoa ei ole asetettu tulkitaan tuotetta olevan rajattomasti myynnissä. Varaston yhteyteen lisäät myös viivakoodin ja muita varastoon liittyviä tietoja.

Ominaisuudet

Voit valita tuotteelle valmiita ominaisuuksia. Suosittelemme asettamaan ensin tuoteluokan, jotta saat valmiita ehdotuksia tuotteelle sopivista ominaisuuksista.

Lisättyjen ominaisuuksien perusteella voit aktivoida verkkokaupan tuotelistauksiin automaattisia suodattimia. Ominaisuudet toimivat myös pohjana tuotevalintoihin.

Valinnat

Valintojen avulla lisäät tuotteeseen erilaisia variaatioita kuten väri, koko ja materiaali. Variaatiot luodaan automaattisesti tuotteen ensimmäisen tallennuksen yhteydessä.

Valinnat ovat lisättävissä ennen ensimmäistä tuotteen tallennusta ja sen jälkeen kopioimalla tuotteen uudeksi. Kun lisäät valintoja ja tallennat tuotteen, siirtyy osa tiedoista variaatioiden alle muokattavaksi.

Ristiinmyynti

Voit linkittää tuotteita ristiinmyynnin avulla ja tuoda ne yhdessä esille kaupassa.

Liittyvä tuote on esimerkiksi tuote, jonka asiakkaat usein ostavat samalla kertaa. Kun teet linkityksen tulee se automaattisesti molempiin tuotteisiin.

Samankaltainen tuote on esimerkiksi toinen puhelin lähes samoilla teknisillä ominaisuuksilla.

Yhteensopiva tuote on esimerkiksi puhelimen kanssa yhteensopiva laturi.

Yhdistämällä tuotteita näkyvät ne kaupan tuotekortissa tuotevariaatioiden tavoin asiakkaalle. Tämä on hyödyllinen ominaisuus esimerkiksi silloin, jos valintojen kautta muokattavat tuotetiedot ovat liian suppeat. Voit lisätä kaikki tuotteet ominaan ja yhdistää ne tätä kautta toimimaan yhdessä.

Mukautukset

Mukautukset antavat mahdollisuuden lisätä tuotteelle pudotusvalikkoja, valintaruutuja ja tekstikenttiä. Mukautusten avulla asiakas voi kustomoida tuotteen itselle sopivaksi. Voit käyttää esimerkiksi painettavia, kaiverrettavia tai kasattavia tuotteita myytäessä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?