Verkkomaksuja käytettäessä välillä eteen voi tulla tilanne, missä näet tilille saapuneen maksun, mutta et löydä tilausta mistään.
Tämä johtuu siitä, ettei asiakas ole maksun jälkeen palannut takaisin kauppaan ja sen takia kauppa ei ole saanut vahvistusta onnistuneesta maksusta. Jos maksua ei voida vahvistaa, ei myöskään tilausta voida luoda. Näissä tapauksissa asiakas ei saa tilausvahvistusta omaan sähköpostiin, koska tilausta ei ole luotu.
Yleisimmät ongelman aiheuttajat ovat katkennut internet-yhteys tai asiakas on epähuomiossa sulkenut selaimen ennen kauppaan takaisin palaamista.
Hae tallennetuista ostoskoreista
Löydät maksuun liittyvän ostoskorin siirtymällä > Myynnit > Ostoskorit.
Voit hakea tallennetuista ostoskoreista maksua vastaavan ostoskorin ja muodostaa siitä tilauksen. Tämän jälkeen pääset käsittelemään tilauksen normaaliin tapaan.
Tarkista aina ennen tilauksen muodostamista, että saapunut maksu vastaa juuri sitä ostoskoria, josta olet muodostamassa tilausta. Näet maksutiedot ostoskorin maksuosiosta tai maksupalveluntarjoajan sivujen kautta.
Lue lisää tallennetut ostoskorit.